Monday, December 2, 2013

GARAM BULUH MEMBANTU MENURUNKAN BERAT BADAN, MERAWAT KENCING MANIS, DARAH TINGGI DAN KEGATALAN KULIT

Assalamualaikum dan Salam Ceria semua.....

Perkongsian dari Sis Zakiah Md Noh

Hari ini bru berkesempatan untuk berkongsi kisah mak mertua saya.. sebenarnya mak mertua saya sebelum ni tak tahu dia menghidap kencing manis dan darah tinggi sehingga lah pada bulan Ogos semasa melakukan pemeriksaan sebelum menunaikan haji...


Doktor beritahu yang mak ada darah tinggi dan kencing manis bacaannya 20 pada ketika itu.
Pada 30 Okt tergerak hati untuk belikan mk mertua garam buluh...mak boleh minum garam buluh ni selamba je tanpa campur dengan jus oren..dia kata 'biasa je rasa garam buluh ni...boleh je mak minum'.

Alhamdulillah 13 Nov yang lepas doktor cakap lepas ni 3 bln baru datang balik...padahal sebelum ni siap kena marah dengan doktor...doktor ingat mak tak makan ubat yang diberi.

Tekanan darah stabil, bacaan kencing manis turun, gatal2 di leher mak sebelum ni da baik dan yang paling best berat badan pun nampaknya menurun...
Syukur alhamdulillah....ingat lagi mak bisik masa raya yang lepas...'jaga mak ye'..kerana bapa mertua saya telah kembali ke rahmatullah pada Ogos 2013...insyaallah kami jaga mak selagi hayat kami masih ada....kesihatan mak sangat bernilai buat kami sekeluarga.


~ PM / Whatsapp Ain 012-7511934 untuk info lebih lanjut



No comments:

Post a Comment